Hide User Window

ورود / ثبت نام

 

کاربر سایت هستید؟

 
 
 
 

در سایت عضو نیستید؟

با عضویت در سایت امکان دریافت خبرنامه و اخبار جدید را برای خود میسر کنید.

 
 

اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید اینجا کلیک کنید.

 
مشکل خراب شدن صفحه‌ی لمسی کلاس‌پد در بعضی مدل‌ها

مشکلات صفحه‌ی لمسی کلاس‌پد

هرگز کلاس‌پد خود را مدت زیادی بدون استفاده رها نکنید! (آخر مطلب را بخوانید)

 

در ماه‌های گذشته تعدادی از کاربران که تعداد آن‌ها کم هم نبوده‌است، در مورد خراب شدن صفحه‌ی لمسی کلاس‌پد خود شکایت داشته‌اند. این شکایات هم از طریق ایمیل به ما رسیده‌است و هم در فوروم‌های خارجی مثلاً فوروم CasioCalc مطرح شده‌است.

مشکل بیشتر در مورد مدل کلاس‌پد 300 پلاس اتفاق می‌افتد، ولی تعداد کمی نیز از کلاس‌پد 330 غیرپلاس دچار این مشکل شده‌اند. البته خوشبختانه تا به‌حال گزارشی از مدل جدید 330 پلاس نداشته‌ایم.

در کلاس‌پدهایی که دارای این مشکل هستند، مسأله به این صورت است که هنگام روشن کردن کلاس‌پد، صفحه‌ی لمسی آن برای همیشه از کار می‌افتد و دیگر کار نمی‌کند! اگر کلاس‌پد Reset شود نیز در مرحله‌ی کالیبره کردن صفحه می‌ماند و لمس قلم را نمی‌شناسد و هیچ کار دیگری نمی‌توان کرد.

بعضی از راه‌حل‌های پیشنهادشده تعویض باتری‌ها و آپدیت سیستم عامل کلاس‌پد هنگام راه‌اندازی آن (Boot) می‌باشد. در ضمن ممکن است با اتصال کلاس‌پد به رایانه از طریق کابل USB مشکل موقتاً حل شود، اما ظاهراً در اصل مشکل سخت‌افزاری است و باید کلاس‌پدتان تعمیر شود.

بنابراین اگر خدای ناکرده با مشکل مشابه برخورد کردید، با نمایندگی کلاس‌پد (تصویریاد) که اطلاعات تماس آن همراه با گارانتی کلاس‌پدتان موجود است تماس بگیرید. در صورتی که کلاس‌پدتان از دوره‌ی گارانتی خارج‌شده‌باشد، ظاهراً این امر برای شما کمی هزینه دربردارد که با قیمت اوّلیه‌ی کلاس‌پدتان هم تا حدودی قابل مقایسه است!

بنابراین قبل از تماس، ممکن است بخواهید این پست را بخوانید که یک ویدئوی یوتیوب را نشان می‌دهد که روش تعمیر یک صفحه‌ی لمسی با جدا کردن و گرما دادن به لایه‌ی دیجیتایزر آن را نمایش می‌دهد که ممکن است کارساز باشد (دیدن همان ویدئو در آپارات). البته هیچ تستی در این مورد نکرده‌ایم و تنها جهت اطلاع شما این پست را گذاشته‌ایم (نکته: تعمیر کلاس‌پد توسط خودتان موجب ابطال گارانتی آن می‌شود).

یک نکته‌ی مهم این است که بیشتر کاربرانی که کلاس‌پدشان بدین صورت خراب شده‌است، گزارش کرده‌اند که چند ماه کلاس‌پد را بدون استفاده رها کرده‌اند (با باتری یا بدون آن). بنابراین علاوه بر لزوم استفاده از باتری‌های مرغوب، لازم است اگر یکی از مدل‌های ذکرشده را دارید، کلاس‌پد خود را هرگز مدتی بدون استفاده رها نکنید. البته مواردی که این مشکل به خودی خود به‌وجودآمده‌است نیز وجود داشته‌است.

نکته‌ی مهم دیگر این که برخی از دوستان در ایمیل‌ها ما را مورد توجه قرارداده و با نمایندگی کاسیو اشتباه گرفتند و با لحن‌های خاصی!! ما را مشمول لطف و عنایت خود کرده‌اند؛ امّا باید بگوییم که ما هیچ ارتباطی به عزیزان تصویریاد نداریم و با توجّه به این که مشکل صفحه‌ی لمسی مدل‌های یادشده نسبتاً شایع به نظر می‌آید، با هزینه‌هایی که جهت تعمیر دریافت می‌کنند کاملاً مخالفیم (یکی از کاربران ایمیل زده‌بود که دو بار کلاس‌پد را با هزینه برایش تعمیر کرده‌اند و بار سوم هم مسأله‌دار شده‌است). بنابراین اگر فکر می‌کنید این کار آن‌ها در مورد کلاس‌پدهایی که گارانتی آن‌ها تمام‌شده‌است، اشتباه است، ما با شما هم‌عقیده‌ایم، امّا متأسفانه در حال حاضر کمک چندانی از دست این سایت برنمی‌آید؛ فقط می‌توانیم بگوییم اگر به عنوان کاربر کلاس‌پد پیشنهادی دارید مطرح نمایید.

 
< پست قبلی پست بعدی >
 

© ClassPad.ir        استفاده از محتوای سایت فقط با درخواست قبلی از نویسنده و ذکر منبع مجاز است.

© 2010-2014 ClassPad.ir     All Rights Reserved